MEKH: a koronavírus okozta nehézségek ellenére is rendben zajlott az éves víziközmű adatbekérés

Megosztás

A víziközmű ágazat gazdasági adatbekéréséről, a szolgáltatóktól kapott információk elemzéséről beszélt dr. Kisvárdai Gábor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) víziközmű-szolgáltatásért és hulladékgazdálkodásért felelős szakembere a MaVíz éves gazdasági és jogi konferenciáján. A MEKH munkatársa elmondta, a koronavírus okozta nehézségek ellenére is rendben zajlott az éves adatszolgáltatás 2021-ben.

Dr. Kisvárdai Gábor a hazai víziközmű szolgáltatók gazdasági vezetőinek beszámolt a 2021-es évi adatszolgáltatások tapasztalatairól. A szakember a beérkezett adatokat ismertetve elmondta, hogy a szolgáltatók éves árbevétele 2020-ban 1 százalékkal, közel 301 milliárd forintra nőtt, az adózott eredményük azonban visszaesett az előző évhez képest. A bevétel legnagyobb része, 45,6 százaléka a szennyvízzel, 41,7 százaléka ivóvízzel kapcsolatos, 12,7 százaléka pedig másodlagos tevékenységből származott.

A szakember beszélt az adatbekéréssel kapcsolatos jövő évi változásokról is. Elmondta, hogy 2022-től megszűnik a negyedéves adatszolgáltatás, amely jelentősen enyhíti a szolgáltatók adminisztrációs terheit. A MEKH munkatársa beszélt az ágazatot érintő legfontosabb kihívásokról is. Mint mondta, a hivatal a gazdasági adatszolgáltatás alapján kiemelten vizsgálja a villamos energia költségnövekedését és annak hatásait a víziközmű-szolgáltatók gazdálkodására.

Dr. Besenyei Soma Márton, a MEKH főosztályvezető-helyettese előadásában ismertette az idei évi jogszabályváltozásokat, majd kitért a koronavírus ágazatot érintő hatásaira is. Elmondta: a lakossági vízfogyasztás 4,5 százalékkal növekedett, míg a nem lakossági mennyiség 12 százalékkal csökkent, a lakossági szennyvízmennyiség 5,2 százalékkal növekedett, míg a nem lakossági 11,5 százalékkal csökkent 2020-ban az előző évhez képest.

A főosztályvezető-helyettes beszélt arról is, hogy a nehézségek ellenére javult a víziközmű-szolgáltatók megítélése. A MEKH fogyasztói elégedettségi felmérése azt mutatja, hogy az ügyfelek elégedettek a szolgáltatójukkal. A hivatal vizsgálata során többek között az ivóvíz minőségét, az ellátás folyamatosságát, a vízmérőket érintő kérdéseket, az ár-érték arányokat és a számlázás folyamatát értékelték a fogyasztók.

Aktuális

Természet és város harmóniában – Székesfehérváron jártunk

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima-díjas turisztikai szakújságíró ezúttal...

A Polo Pub a Sziget vendégeit is várja

A Sziget Fesztivál nyüzsgése után, vagy akár egy pesti...

A magyar jazz nagyágyúi idén is ott lesznek az Alba Regia Feszten

Minden ami jazz, pop, funky és világzene Székesfehérvár belvárosában,...

Ismét háromnapos ingyenes jazzfesztivált rendeznek Székesfehérváron

Minden ami jazz, pop, funky és világzene Székesfehérvár belvárosában,...