Kölcsönös odafigyeléssel csökkenthető a közúti balesetek száma

Megosztás

Az őszi-téli közlekedés számos olyan veszélyforrást tartogat, amelyek nagyobb odafigyelést igényelnek mind az autóra, mind pedig a sofőrre vonatkozóan. A megváltozott időjárási körülmények, például a nyirkosabb időjárás és az, hogy jóval többet vezetünk sötétben nagyobb odafigyelést igényelnek a közlekedés minden résztvevőjétől. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., amelynek kiemelt feladata a közlekedésbiztonság javítása egyedülálló szemléletformáló, kampányt indított a balesetek számának radikális csökkentése érdekében.

Az óraátállítást követő hetekben sok autósnak kell átállnia arra, hogy nappali világosság helyett már szürkületben vagy sötétben közlekedik. A látási viszonyok mostohábbak a korai sötétedés, a késői napkelte, a rendszeres csapadék és a páralecsapódás miatt. Mindez nagyobb odafigyelést kíván minden közlekedőtől. Mivel többet közlekedünk sötétben, ezért a világító berendezések átvizsgálása is szükséges. A közlekedés többi résztvevőjének, gyalogosnak, kerékpárosnak, motorosnak és mindenkinek ügyelnie kell a láthatóságra. Még a tél beállta előtt érdemes beszerezni megfelelő kiegészítőket; például fagyállót, téli ablakmosót, jégkaparót, esteleg zároldót. Ha a napi hőmérséklet tartósan +7 Celsius-fok alá esik, a legalább 4 mm profilmélységű téli abroncs használata erősen ajánlott. A közúti balesetek csökkentése közös érdek, amelyért mindenkinek érdemes tennie.

„Nem vagy egyedül” mottóval indított egy hónapos, december közepéig tartó közlekedésbiztonsági kampányt a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Négy olyan reklámfilm látható a legnépszerűbb honlapokon és közösségi médiafelületeken, amelyeknek a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása a célja. Olyan mindennapi helyzetekre hívjuk fel a figyelmet, mint a vasúti átjárónál történő közlekedés, az autóvezetés közbeni figyelem, a megkülönböztető jelzést használó jármű azonnali elengedése és a mikromobilitási eszközök helyes használata.

– Minden korosztályt meg akartunk szólítani, ezért egy közös nyelvhez, a szarkasztikus humorhoz és az iróniához folyamodtunk. A közlekedésbiztonság egy olyan terület, ahol mindenkinek fel kell keltenünk a figyelmét. Ezért is tartoznak eltérő korosztályba és társadalmi csoportba a reklámfilmjeink hősei. Az alapkoncepciónk az volt, hogy milyen könnyen kalandozhatnak el a gondolataink a vezetés során, pedig ez veszélyes üzem és állandó figyelemre van szükség. Nem csak önmagunkért, hanem egymásért is felelősek vagyunk, hiszen nem vagyunk egyedül az utakon – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Aktuális

Ismét háromnapos ingyenes jazzfesztivált rendeznek Székesfehérváron

Minden ami jazz, pop, funky és világzene Székesfehérvár belvárosában,...

Tovább növelné a visszaváltást a MOHU

Az italos palackok új visszaváltási rendszerének első évi tapasztalatairól...

Koreai és japán autók javításában az élen

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...

Továbbra is számos élménnyel várja a látogatókat a Sóvidék

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima-díjas turisztikai szakújságíró ezúttal...