Marketingkommunikációs szakmai összefogás indult a környezetvédelem jegyében

Megosztás

Minden eddiginél nagyobb a marketingkommunikáció felelőssége az egyre kézzelfoghatóbb fenyegetést jelentő környezeti katasztrófa kezelésében – állítják egy újonnan életre hívott szakmai összefogás, a The Cleanwashers alapítói – Paul Ágnes (Organic Communications), Vér Balázs (DeepInsight), Berta László (Firehouse Reklámügynökség) és Bujtás Attila (UCANMAKIT Kft.).

Tavaly egy nagy FMCG gyártó hangzatos szavakkal kampányolt a PET-palackok szelektív gyűjtése mellett. Amikor ezt az üzenetet egy távolról sem újrahasznosított PET-palackban vizet árusító cég tűzi kampánya zászlajára, sajnos baj van – hangsúlyozza a The Cleanwashers sajtóközleménye. Nem mintha nem értenénk egyet civilizációnk megmentésének szükségességével, ahogy a cél érdekében történő társadalmi szemléletformálás szándéka is üdvözlendő. Viszont ha mindeközben a cég épp annyira szennyezi termékei előállításával a környezetet, mint eddig is, az bizony problémás – vélik az alapítók.

A szakemberek kiemelik, hogy a környezettudatos életvitel már nem a pár évtizede nyugatról induló, jóléti társadalmak trendi hulláma, több annál: elemi és túlélési érdek. Véleményük szerint az ökotudatos, felelős köntösbe öltöztetett hamis képzet kialakítása etikátlan megtévesztés, más néven greenwashing, amely viszont üzleti értelemben rendkívül profitábilis.

Példaként említenek egy most is futó kampányt, amelynek ez a jelszava: 100%-ban újrahasznosítható. A kommunikációs szakemberek szerint ez már önmagában is erős marketing fegyver, az újrahasznosítás említése a lelkiismeretünk megnyugtatására szolgál. Csakhogy – emelik ki az alapítók – a szelektív gyűjtés a fogyasztóra marad, ráadásul sajnos sok esetben az értékes alapanyag ugyanúgy az égetőben végzi, mert a szelektív gyűjtés még nem jelenti azt, hogy a palack valójában újrahasznosításra is kerül. A hulladékkezelőknek csak azon a szinten éri meg az újrahasznosítással foglalkozni,amekkora a felvevőpiac, de a piacnak olcsóbb a kőolajat palackká alakítani és itt be is zárult az ördögi kör – foglalja össze álláspontját a The Cleanwashers.

A szakemberek szerint a kommunikátoroknak ma nagyobb felelőssége van, mint valaha, hiszen már most, 2021-ben a klímakatasztrófa tompításáról beszélünk. Ez pedig csak akkor lehet sikeres, ha a gyártók, a fogyasztók és a döntéshozók egyaránt készek a szemléletváltásra. Ennek jegyében a The Cleanwashers minden marketingkommunikációval foglalkozó szakember számára zöldkommunikációs támogatást nyújt kampányok, márkaüzenetek tervezésében. Aki segítséget szeretne kérni, ide kattintva megteheti.

Aktuális

Bárki építheti: megnéztük a budapesti Lego-villamost

Parádés új villamost mutattak be Budapesten. Az új jövevényt...

MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai

A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló...

Mongolul jelent meg könyv a magyar köszönésekről

Cedev Önörbajin professzor, akadémikus előszavával, Gurdagva Ingtur fordításában jelent...

Az NTAK-ból már látszik: nőtt az utazók száma az őszi szünetben

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró...

Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek

Újra megjelentette Magyarország Kormánya a vidéki kis és közepes...