Ilyen érzéki még sosem volt a gasztronómia

Megosztás

A divat és a konyhaművészet találkozását mutatja be Molnár Gréta vizsgafilmje.

Molnár Gréta harmadik generációs vendéglátós családban felnőve, már kisgyerekként arra inspirálódott, hogy felfedezze a divat és a konyhaművészet közötti szinergiát. A színektől a mintákon át az anyagokig minden étel harmóniába kerül egy márkával, így jelenik meg a Louis Vuitton, a Valentino, a Versace és a Balenciaga házak stílusa az egyes ételkompozíciókban és a modellen egyszerre.

A ruhákkal és az ételekkel való kapcsolódási pont keresése már kicsi gyerekként elindult Molnár Gréta (22) életében, aki jelenleg a milánói Istituto Marangoni divat, styling és kreatív irányzat szakának végzős hallgatója. A záróvizsgája részeként született meg az a rövidfilm, melyben a divat és a gasztronómia fúzióját mutatja be.

„Vendéglátós családban szerzett élményeim inspiráltak arra, hogy e két, látszólag szinte teljesen különálló terület között valamifajta kapcsolódást találjak. A kisfilmmel az volt a célom, hogy megmutassam, hogyan inspirálhatja a divat a gasztronómiai alkotásokat és fordítva.” – magyarázza vizsgafilmjének koncepcióját Molnár Gréta. „A vízióm életre keltésében együttműködtem az Arany Kaviár Étterem x Anima tesztkonyhájával, kihasználva nemzetközi szakértelmüket a gasztronómiai innováció terén.”

José Guerrero-val, az Arany Kaviár kutató-fejlesztő séfjével együtt gondolkodva választották ki a legmegfelelőbb stílusjegyeket a divat és a konyhaművészet összehangolt és látványos bemutatására, valamint arra, hogyan tükröződjenek a divatmárkák legikonikusabb elemei az ételekben.

A film nézője egy vacsoraélmény részese lehet az Anima tesztkonyhájában, ahol minden fogás egy híres divatmárkát képvisel. Ahogy a főszereplő kiválasztja a menükártyát, José alkotni kezd és olyan fogásokat készít, amelyek tükrözik az adott márka ikonikus elemeit. A főszereplő modell minden tálaláskor az étel által inspirált öltözetet viseli, bemutatva ezzel a divat és a gasztronómia tökéletes összhangját.

Az Anima által elérhető legmodernebb gépek és technológiák felhasználásával minden fogás egyedi és innovatív módon készült, átlépve a gasztronómiai kreativitás határait. Az ASMR hangok további érzéki vonzerőt adnak a nézőknek, elmerülve ebben a különleges kulináris utazásban.

„A film rendező-producer-stylistjaként természetesen együttműködtem több tehetséges, fiatal szakemberrel, hogy a lehető legjobban adhassuk át a nézőknek ezt a különleges élményt.” – mondja Molnár Gréta.

Koponyás Dániel filmes, fotós és vágói szakértelmével járult hozzá a végeredményhez, profi precizitással rögzítve a projekt történetét. Zempléni Zsófia, a Sparkling Models-től, rendkívüli színészi képességeivel alakította a főszereplőt, és könnyedén testesítette meg a film lényegi mondanivalóját. Barsi Balázs, egyedülálló fodrász szakértelmének köszönhető a lenyűgöző frizura, míg Csalava Eszter világmárkákhoz alkotott profi sminkjei a főszereplő más és más arcát mutatják meg. Blaskó Adrienn a projekt fotósa, érzéki képeket örökített meg a forgatáson, mélységet és érzelmeket adva a vizuális elbeszéléshez.

„Ez a projekt mérföldkő mind szakmai, mind személyes fejlődésemben. Olyan kalandban volt részem általa, amely megváltoztatta a nézőpontomat a művészetről és az alkotásról. Első „filmesként” számos kihívással kellett szembenéznem, de éppen ezek a nehézségek segítették produceri kiteljesedésemet. Minden egyes nap tanultam valami újat a filmkészítés világáról, és ez a projekt megerősítette bennem a hitet, hogy a kreativitásnak és a kitartásnak nincsenek határai. A legjobb eredményeket úgy érhetjük el, ha nyitottak vagyunk mások ötleteire és véleményére.” – vallja Molnár Gréta.

A film alapvetően nem csak egy vacsoráról szól, hanem innovatív módon ad betekintést a divat és a gasztronómia váratlan és magával ragadó harmóniájába. A csapatmunka és a kreativitás eredményeként ez a két különböző művészeti ág tökéletesen egészíti ki egymást Molnár Gréta filmjében. 

FOURTH SENSE from Gréta Molnár on Vimeo.

Aktuális

Mutatjuk a MICHELIN Guide ajánlást kapott hoteleket!

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró...

Egyre többen kempingeznek hazánkban

Idén első alkalommal hirdette meg az ENSZ turisztikai szervezete...

Az amerikai magyar „nyomokat” mutatja be az új közösségi applikáció

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz...

Autó Caro: 25 éve a csúcson a koreai autók javításában

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...