Ilyen érzéki még sosem volt a gasztronómia

Megosztás

A divat és a konyhaművészet találkozását mutatja be Molnár Gréta vizsgafilmje.

Molnár Gréta harmadik generációs vendéglátós családban felnőve, már kisgyerekként arra inspirálódott, hogy felfedezze a divat és a konyhaművészet közötti szinergiát. A színektől a mintákon át az anyagokig minden étel harmóniába kerül egy márkával, így jelenik meg a Louis Vuitton, a Valentino, a Versace és a Balenciaga házak stílusa az egyes ételkompozíciókban és a modellen egyszerre.

A ruhákkal és az ételekkel való kapcsolódási pont keresése már kicsi gyerekként elindult Molnár Gréta (22) életében, aki jelenleg a milánói Istituto Marangoni divat, styling és kreatív irányzat szakának végzős hallgatója. A záróvizsgája részeként született meg az a rövidfilm, melyben a divat és a gasztronómia fúzióját mutatja be.

„Vendéglátós családban szerzett élményeim inspiráltak arra, hogy e két, látszólag szinte teljesen különálló terület között valamifajta kapcsolódást találjak. A kisfilmmel az volt a célom, hogy megmutassam, hogyan inspirálhatja a divat a gasztronómiai alkotásokat és fordítva.” – magyarázza vizsgafilmjének koncepcióját Molnár Gréta. „A vízióm életre keltésében együttműködtem az Arany Kaviár Étterem x Anima tesztkonyhájával, kihasználva nemzetközi szakértelmüket a gasztronómiai innováció terén.”

José Guerrero-val, az Arany Kaviár kutató-fejlesztő séfjével együtt gondolkodva választották ki a legmegfelelőbb stílusjegyeket a divat és a konyhaművészet összehangolt és látványos bemutatására, valamint arra, hogyan tükröződjenek a divatmárkák legikonikusabb elemei az ételekben.

A film nézője egy vacsoraélmény részese lehet az Anima tesztkonyhájában, ahol minden fogás egy híres divatmárkát képvisel. Ahogy a főszereplő kiválasztja a menükártyát, José alkotni kezd és olyan fogásokat készít, amelyek tükrözik az adott márka ikonikus elemeit. A főszereplő modell minden tálaláskor az étel által inspirált öltözetet viseli, bemutatva ezzel a divat és a gasztronómia tökéletes összhangját.

Az Anima által elérhető legmodernebb gépek és technológiák felhasználásával minden fogás egyedi és innovatív módon készült, átlépve a gasztronómiai kreativitás határait. Az ASMR hangok további érzéki vonzerőt adnak a nézőknek, elmerülve ebben a különleges kulináris utazásban.

„A film rendező-producer-stylistjaként természetesen együttműködtem több tehetséges, fiatal szakemberrel, hogy a lehető legjobban adhassuk át a nézőknek ezt a különleges élményt.” – mondja Molnár Gréta.

Koponyás Dániel filmes, fotós és vágói szakértelmével járult hozzá a végeredményhez, profi precizitással rögzítve a projekt történetét. Zempléni Zsófia, a Sparkling Models-től, rendkívüli színészi képességeivel alakította a főszereplőt, és könnyedén testesítette meg a film lényegi mondanivalóját. Barsi Balázs, egyedülálló fodrász szakértelmének köszönhető a lenyűgöző frizura, míg Csalava Eszter világmárkákhoz alkotott profi sminkjei a főszereplő más és más arcát mutatják meg. Blaskó Adrienn a projekt fotósa, érzéki képeket örökített meg a forgatáson, mélységet és érzelmeket adva a vizuális elbeszéléshez.

„Ez a projekt mérföldkő mind szakmai, mind személyes fejlődésemben. Olyan kalandban volt részem általa, amely megváltoztatta a nézőpontomat a művészetről és az alkotásról. Első „filmesként” számos kihívással kellett szembenéznem, de éppen ezek a nehézségek segítették produceri kiteljesedésemet. Minden egyes nap tanultam valami újat a filmkészítés világáról, és ez a projekt megerősítette bennem a hitet, hogy a kreativitásnak és a kitartásnak nincsenek határai. A legjobb eredményeket úgy érhetjük el, ha nyitottak vagyunk mások ötleteire és véleményére.” – vallja Molnár Gréta.

A film alapvetően nem csak egy vacsoráról szól, hanem innovatív módon ad betekintést a divat és a gasztronómia váratlan és magával ragadó harmóniájába. A csapatmunka és a kreativitás eredményeként ez a két különböző művészeti ág tökéletesen egészíti ki egymást Molnár Gréta filmjében. 

FOURTH SENSE from Gréta Molnár on Vimeo.

Aktuális

Év végi pihenés hatalmas kedvezménnyel

Black Friday akciót hirdetett a sárvári Spirit Hotel. Képzeljen el...

Koreai és japán autók javításában az élen

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...

Bárki építheti: megnéztük a budapesti Lego-villamost

Parádés új villamost mutattak be Budapesten. Az új jövevényt...

MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai

A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló...

Mongolul jelent meg könyv a magyar köszönésekről

Cedev Önörbajin professzor, akadémikus előszavával, Gurdagva Ingtur fordításában jelent...