​A főszezon félidejében országosan is jól teljesít a turizmus

Megosztás

A nyár elejétől július közepéig közel 2,7 millió vendéget és több mint 6,7 millió vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi szálláshelyeken. A vendégek száma 3%-kal bővült, és a vendégéjszakáké is a tavalyi főszezon felénél mért érték felett alakult.

A külföldiek eddig már 16%-kal több éjszakát töltöttek és 28%-kal többet költöttek nálunk, mint tavaly ilyenkor. Augusztus végéig pedig további 3,6 millió éjszaka foglalás látszik a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban, ezek több mint kétharmada – 2,7 millió ‒ vidéki szálláshelyekre szól.

Júniusban a Magyarországon pihenő vendégek száma elérte az 1,6 milliót, ami közel 4%-kal múlta felül az előző évi júniusi eredményeket. Az eltöltött 4 millió vendégéjszaka pedig megközelítette a tavalyi év számaitA júniusi 900 ezer hazai vendégszám már 2%-kal meghaladta a 2019-es rekordévét a hazai szálláshelyeken, az általuk eltöltött 2,2 millió vendégéjszaka pedig elérte a járvány előtti szintet. Tavalyhoz képest negyedével több, közel 700 ezer külföldi turistát fogadtunk, vendégéjszakáik száma így 14%-kal múlta felül a 2022 júniusában mért értéket.

Bíztató a folytatás a nyári szezon első felét nézve is. A június elejétől július közepéig mért vendégéjszaka-forgalom a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a tavalyi szint felett alakult. A nyár félidejénél járva eddig valamivel kevesebb hazai vendég pihent a szálláshelyeken, amit viszont ellensúlyozott a külföldi turisták rohama. Külföldről 22%-kal többen érkeztek, mint 2022 azonos időszakában, így nyáron eddig összességében közel 3%-kal több vendégnek örülhettek a hazai szálláshelyek.Az egynapos látogatók száma is kiemelkedő, 33%-os növekedést mutatott.

A vendégéjszakák közel háromnegyedét a vidéki Magyarország szálláshelyein regisztrálták, ahol a magyarok mellett a német, cseh és lengyel turisták töltötték a legtöbb éjszakát ezen a nyáron is. A német vendégéjszakák száma közel 10%-kal, a cseheké és lengyeleké pedig közel 15%-kal nőtt a tavalyi eredményekhez képest. A legnagyobb mértékű küldőpiaci növekedést Dél-Korea, Izrael, az Amerikai Egyesült Államok, Hollandia és Belgium esetében tapasztalható. A hazai turisták kedvence Siófok, Balatonfüred, Hajdúszoboszló és Zalakaros volt, míg a külföldi vendégek Hajdúszoboszló után Hévízt, Siófokot és Balatonfüredet részesítették előnyben.

A turizmus bővüléséhez legnagyobb mértékben a teljes hazai vendégéjszaka-forgalom 26%-át adó főváros, illetve a beutazóforgalom erőteljes visszaépülése járult hozzá. 2022-höz képest Budapest idén nyáron közel 30%-kal több nemzetközituristát vonzott,és a hazai vendégek száma is több mint 4%-kal nőtt ebben az időszakban. A fővárosi vendégéjszakák száma csaknem egyötödével bővült tavaly nyárhoz képest. A nyári szezonban a magyar fővárosban az Egyesült Királyságból, Németországból és az Amerikai Egyesült Államokból érkezők töltötték a legtöbb vendégéjszakát, őket az izraeliek és olaszok követték.

A nyár első másfél hónapjában 127,7 milliárd forint bevételt értek el a szálláshelyek. Ebből 74,3 milliárdot külföldiek hagytak a szolgáltatóknál, 28%-kal többet, mint 2022 azonos időszakában. A belföldi szálláshelyi bevételek 12%-át SZÉP Kártyával fizették. A vendéglátás 251,2 milliárd forint árbevétele 16%-kal múlta felül a megelőző évit.

További információ:

A Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

További információ: igyutazunk.hu

Aktuális

Ismét háromnapos ingyenes jazzfesztivált rendeznek Székesfehérváron

Minden ami jazz, pop, funky és világzene Székesfehérvár belvárosában,...

Tovább növelné a visszaváltást a MOHU

Az italos palackok új visszaváltási rendszerének első évi tapasztalatairól...

Koreai és japán autók javításában az élen

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...

Továbbra is számos élménnyel várja a látogatókat a Sóvidék

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima-díjas turisztikai szakújságíró ezúttal...