​MTÜ: a magyar turizmus az atlétikai világbajnokság egyik legnagyobb nyertese

Megosztás

​Minden előzetes várakozást felülmúltak az augusztus 19. és 27. között Budapesten megrendezett Atlétikai Világbajnokság turisztikai eredményei.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a verseny ideje alatt több mint 170 ezer vendég, majd 460 ezer vendégéjszakát töltött el a fővárosban. A világ harmadik legnagyobb sporteseményének számító rendezvény ideje alatt a szállások jelentős része megtelt, a szállodák szobakapacitás-kihasználtsága átlagosan 80% feletti volt a világbajnokság napjaiban. A szállodai vendégéjszakák 71%-át a 4 és 5 csillagos hotelekben töltötték a turisták. A kiemelkedő érdeklődés hatására a szálláshelyi bevételek 2022 azonos időszakához képest több mint a kétszeresükre nőttek.

A világ szinte minden tájáról érkeztek versenyzők és turisták az Atlétikai Világbajnokság alatt Magyarországra. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint ez idő alatt mintegy 200 országból utaztak a budapesti szálláshelyekre, a vendégéjszakák 85%-át a nemzetközi turisták adták. Tavalyhoz képest közel 38%-kal érkezett több külföldi látogató ezekben a napokban. Szinte minden kontinensről jöttek érdeklődők, azonban a legtöbben a legnagyobb küldőpiacokról utaztak Budapestre: az összes külföldi vendégéjszaka közel 9%-át a britek, 9%-át a németek, 8%-át pedig az olasz vendégek foglalták le, de szép számmal fogadtak amerikai, izraeli, spanyol, lengyel és francia utazókat is a szálláshelyek. Emellett a világverseny a hazai turistákat is a fővárosba csábította: 2022-höz képest a belföldi vendégéjszakák száma 22%-kal nőtt a verseny ideje alatt.

A forgalom több mint felének a szállodák örülhettek, de nem panaszkodhattak a főváros magán- és egyéb szálláshelyei sem, a vendégéjszakák 34%-át ők könyvelhették el. A kiugró nemzetközi érdeklődés a szállodák forgalmát 32%-kal, a magánszállásokét 44%-kal emelte meg a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az NTAK adatai alapján látható, hogy a világverseny kilenc napja alatt a budapesti szállodák közel teltházzal üzemeltek, a négycsillagos egységekben például a foglaltság elérte a 83%-ot. Az öt- és négycsillagos házak kihasználtsága pedig a fővárosban 10, illetve 18 százalékponttal múlta felül a tavalyi értékeket.

„A sikeres vb-rendezés egyúttal újabb kiváló referencia hazánknak, ami további világversenyek elnyeréséhez segíthet hozzá bennünket. A rendezvényipar leggyorsabban növekvő szegmense a sport. Ezen a piacon hazánk kiváló esélyekkel tekinthet az elkövetkező évekre. Ezt azért is fontos szem előtt tartani, mert a sportesemények látogatói jellemzően hosszabb időt töltenek, többet költenek, és minőségi szolgáltatásokat vesznek igénybe. Mindezek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a turizmus az Atlétikai Világbajnokság egyik legnagyobb nyertese” – hangsúlyozta Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A nagy presztízsű világverseny alatt a szállodai szobák még a főszezonban megszokotthoz képest is magasabb árakon keltek el. A vb-t megelőző héthez képest közel 15%-kal nőtt az átlagos szállodai szobaár a fővárosban. Mindez azt eredményezte, hogy a világbajnokság idején megduplázódtak a szálláshelyi bevételek az előző év azonos időszakához képest, így szinte elérték a 14 milliárd forintot, ami reálértéken is 73%-os növekedést jelent.

További információ:

A Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

További információ: igyutazunk.hu

Aktuális

Készíts videót a sulidról, nyerj 100 ezret!

A Magyar Nyelvőr Alapítvány retorikai pályázatot hirdet középiskolások részére. A...

Vonattal a csíksomlyói búcsúra: mutatjuk a megállókat!

A csaknem fél kilométer hosszú, a Kárpáteurópa Utazási Iroda...

Feszegesse a határait a Spirit Hotelben

Ötvözze a páratlan wellness-élményeket lendületes edzésekkel és feszegesse határait!...

Autó Caro: 25 éve a csúcson a koreai autók javításában

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...

Egymilliót nyerhetnek a középiskolások

A Határtalanul Középiskolai Vetélkedő új alapszakaszára március 31-ig jelentkezhetnek...