A Google és az MTÜ összefogtak a turisztikai szolgáltatók erősítésére

Megosztás

Jelentős a digitális készségfejlesztés iránti igény az ágazat szolgáltatói, elsősorban a kkv-k körében ‒ derült ki a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia megújítása kapcsán a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által tavasszal végzett felmérésből. Erre reagálva, a turisztikai vállalkozások versenyképességének fokozása érdekében az MTÜ a Google Magyarországgal partnerségben november folyamán hatállomásos, országos ingyenes tréningsorozatot indít. A félnapos képzéseken az alapoktól a műhelytitkokig vezetik végig a résztvevőket, megmutatva, hogy a digitális eszközök használatával hogyan juthatnak több közvetlen foglaláshoz és vendéghez, ezáltal pedig magasabb bevételhez. A két tudásszinten zajló képzésekre az igyutazunk.hu oldalon várják a hazai szolgáltatók jelentkezését.

A Magyar Turisztikai Ügynökség elkötelezett, hogy segítse a vendéglátók, attrakcióüzemeltetők, valamint a magán- és egyéb szálláshelyek, különösen a legkisebb, családi tulajdonban lévő szolgáltatók közvetlen forgalomszerzését, a lehető legmagasabb közvetlen bevétel elérését, csökkentve a nagy szállásfoglaló platformoktól való függést. A most útjára induló tréningsorozatnak külön aktualitást ad az Európai Bíróság friss döntése, amelyben kiállt az online szállásfoglaló platformokkal szemben a vállalkozások szabad árképzéshez való joga mellett” ‒ hangsúlyozta Könnyid László, az MTÜ vezérigazgatója.

Az MTÜ és a Google Magyarország közös félnapos, gyakorlatcentrikus, belépő, illetve haladó szintű novemberi tréningjeire Budapesten, Nyíregyházán, Veszprémben, Pécsett, Szegeden és Zalaegerszegen kerül sor. A Digitális vendégszerzés ‒ alapoktól a műhelytitkokig elnevezéssel indított képzések célja, hogy a résztvevők készségszinten legyenek képesek a Google digitális marketing- és értékesítési, valamint webanalitikai eszközeit közvetlen vendégszerzésre használni. Elsajátíthatják annak fogásait is, hogyan juthatnak az egyes közösségimédia-platformokat használva kisebb ráfordítással több közvetlen foglaláshoz. A résztvevők megtudhatják továbbá, hogyan támogatja mindezt a turisztikai piac elemzését és az adatalapú árképzést segítő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) Iránytű-alkalmazása. Mindezek használatával így a jövőben hatékonyan maximalizálhatják a bevételeiket.

A magyar turisztikai ágazat NTAK révén meglévő nemzetközi versenyelőnyének kiaknázása elképzelhetetlen anélkül, hogy a szolgáltatók megfelelő szintű jártasságot szerezzenek az online marketing- és értékesítési eszközök használatában, és ezzel az adatvezérelt működés és az adatalapú tervezés napi rutinjuk részévé váljon. Az MTÜ célja, hogy az ágazat valamennyi szereplőjét ‒ tevékenykedjen akár a szálláshely-szolgáltatásban, a vendéglátás területén, az attrakció- vagy a fürdőszektorban ‒ támogassa ennek elsajátításában, hiszen ez az egész ágazat versenyképességét erősítheti” ‒ tette hozzá azMTÜ vezérigazgatójaa képzés kapcsán.

A digitális tréningek ingyenesek, ugyanakkor előzetes regisztrációt igényelnek, amelyeket az egyes helyszínek befogadóképességéig a jelentkezések sorrendjében igazolnak vissza a szervezők. A képzésekre jelentkezni a www.igyutazunk.hu oldalon elhelyezett űrlap kitöltésével lehet.

Aktuális

Tovább növelné a visszaváltást a MOHU

Az italos palackok új visszaváltási rendszerének első évi tapasztalatairól...

Koreai és japán autók javításában az élen

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...

Továbbra is számos élménnyel várja a látogatókat a Sóvidék

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima-díjas turisztikai szakújságíró ezúttal...

Május végéig tart a Fülemülék éjszakája programsorozat

Idén is megrendezik a Fülemülék éjszakája országos rendezvénysorozatot: a...

Az áramszámla határozza meg, hogy érdemes-e napelemet és energiatárolót telepíteni

A Csabacast alumíniumöntvényeket készítő cég telephelyén egy már meglévő...