A Google és az MTÜ összefogtak a turisztikai szolgáltatók erősítésére

Megosztás

Jelentős a digitális készségfejlesztés iránti igény az ágazat szolgáltatói, elsősorban a kkv-k körében ‒ derült ki a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia megújítása kapcsán a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által tavasszal végzett felmérésből. Erre reagálva, a turisztikai vállalkozások versenyképességének fokozása érdekében az MTÜ a Google Magyarországgal partnerségben november folyamán hatállomásos, országos ingyenes tréningsorozatot indít. A félnapos képzéseken az alapoktól a műhelytitkokig vezetik végig a résztvevőket, megmutatva, hogy a digitális eszközök használatával hogyan juthatnak több közvetlen foglaláshoz és vendéghez, ezáltal pedig magasabb bevételhez. A két tudásszinten zajló képzésekre az igyutazunk.hu oldalon várják a hazai szolgáltatók jelentkezését.

A Magyar Turisztikai Ügynökség elkötelezett, hogy segítse a vendéglátók, attrakcióüzemeltetők, valamint a magán- és egyéb szálláshelyek, különösen a legkisebb, családi tulajdonban lévő szolgáltatók közvetlen forgalomszerzését, a lehető legmagasabb közvetlen bevétel elérését, csökkentve a nagy szállásfoglaló platformoktól való függést. A most útjára induló tréningsorozatnak külön aktualitást ad az Európai Bíróság friss döntése, amelyben kiállt az online szállásfoglaló platformokkal szemben a vállalkozások szabad árképzéshez való joga mellett” ‒ hangsúlyozta Könnyid László, az MTÜ vezérigazgatója.

Az MTÜ és a Google Magyarország közös félnapos, gyakorlatcentrikus, belépő, illetve haladó szintű novemberi tréningjeire Budapesten, Nyíregyházán, Veszprémben, Pécsett, Szegeden és Zalaegerszegen kerül sor. A Digitális vendégszerzés ‒ alapoktól a műhelytitkokig elnevezéssel indított képzések célja, hogy a résztvevők készségszinten legyenek képesek a Google digitális marketing- és értékesítési, valamint webanalitikai eszközeit közvetlen vendégszerzésre használni. Elsajátíthatják annak fogásait is, hogyan juthatnak az egyes közösségimédia-platformokat használva kisebb ráfordítással több közvetlen foglaláshoz. A résztvevők megtudhatják továbbá, hogyan támogatja mindezt a turisztikai piac elemzését és az adatalapú árképzést segítő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) Iránytű-alkalmazása. Mindezek használatával így a jövőben hatékonyan maximalizálhatják a bevételeiket.

A magyar turisztikai ágazat NTAK révén meglévő nemzetközi versenyelőnyének kiaknázása elképzelhetetlen anélkül, hogy a szolgáltatók megfelelő szintű jártasságot szerezzenek az online marketing- és értékesítési eszközök használatában, és ezzel az adatvezérelt működés és az adatalapú tervezés napi rutinjuk részévé váljon. Az MTÜ célja, hogy az ágazat valamennyi szereplőjét ‒ tevékenykedjen akár a szálláshely-szolgáltatásban, a vendéglátás területén, az attrakció- vagy a fürdőszektorban ‒ támogassa ennek elsajátításában, hiszen ez az egész ágazat versenyképességét erősítheti” ‒ tette hozzá azMTÜ vezérigazgatójaa képzés kapcsán.

A digitális tréningek ingyenesek, ugyanakkor előzetes regisztrációt igényelnek, amelyeket az egyes helyszínek befogadóképességéig a jelentkezések sorrendjében igazolnak vissza a szervezők. A képzésekre jelentkezni a www.igyutazunk.hu oldalon elhelyezett űrlap kitöltésével lehet.

Aktuális

Az NTAK-ból már látszik: nőtt az utazók száma az őszi szünetben

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró...

Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek

Újra megjelentette Magyarország Kormánya a vidéki kis és közepes...

A Google és az MTÜ összefogtak a turisztikai szolgáltatók erősítésére

Jelentős a digitális készségfejlesztés iránti igény az ágazat szolgáltatói,...

Minden magyarért megharcolt: elhunyt Potápi Árpád

Az államtitkár 57 éves volt, október 17-én, csütörtökön váratlanul...

Fókuszban a Balaton: rekordszámú hallgató jelentkezett a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyre

Hatodik alkalommal rendezi meg a CheckINN Turisztikai Innovációs Ötletversenyt...