Az OTP Bank új internet- és mobilbankjának Kiadásfigyelője segít tudatosabban kezelni költéseinket
A magyar lakosság jelentős része pénzügyi szempontból megérzi a hónap végének közeledtét, a legtöbben azonban még mindig nem követik nyomon kiadásaikat – derült ki az OTP Bank legfrissebb felméréséből. Azok a megkérdezettek, akik tudatosan tervezték pénzügyeiket és követték kiadásaikat, nagyobb eséllyel kerülték el a „hónap vége” jelenséget. A kiadások tudatosabb kezelésében és követésében sokat segíthet az OTP Bank új internet- és mobilbankjának Kiadásfigyelő funkciója.
A magyar lakosság 59 százaléka nem fordít figyelmet kiadásainak rendszeres követésére – derült ki az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból[1]. Annak ellenére így van ez, hogy a költések nyomon követésével hatékonyabban felmérhető, pontosan mire mennyi pénz ment el, kiderül, mi az, amire valójában nem lenne szükség, de mégis a kosárba került, illetve arról is képet ad, hogy a megkeresett pénzből mire megy el a legnagyobb összeg. A felmérés eredményei alátámasztják, hogy azok, akik vezetik a költéseiket, kisebb valószínűséggel kerülnek nehéz anyagi helyzetbe hónap végére, mint azok, akik csak a „mának élve” költekeznek.
Kevés a pénz, itt a hónap vége
A válaszadók 48 százaléka számolt be arról, hogy a hónap végéhez közeledve érzi, hogy fogy a pénze, ezért jobban oda kell figyelnie, hogy kijöjjön a következő fizetéséig, a megkérdezetteknek pedig mintegy 40 százaléka került már ilyen helyzetbe élete során korábban. Ez az úgynevezett „hónap vége jelenség”, amelynek számottevő jelenléte megmagyarázhatja azt, hogy a lakosság jelentős része – 40 százaléka – miért aszerint tervezi kiadásait, hogy mikor kapja kézhez a fizetését.
Mentsük a menthetőt – miken spórolunk?
A ruházkodás az, amin a lakosság legnagyobb része (32 százaléka) spórol. A második legnépszerűbb pénzmegtakarítási forma az éttermek elkerülése – a lakosság 20 százaléka inkább maga készíti el az ételt, ha szorul a pénzügyi helyzete. Közel ennyien említették azt, hogy kifejezetten akciós termékek vásárlásával igyekeznek óvni pénztárcájukat.
A „hónap vége” jelenség elkerülése, a tudatosabb gazdálkodás, valamint a hosszabb távú anyagi célok megvalósítása érdekében elengedhetetlenül fontos, hogy egyszerűen és átláthatóan lehessen követni a napi és a havi kiadásokat. Pontosan ebben segít az OTP Bank új internet- és mobilbankjának Kiadásfigyelő funkciója, amely a kiadásokat látványos diagramon jeleníti meg, ráadásul úgy, hogy ez összevethető az elmúlt három hónap átlagos havi költésével. Emellett az is nyomon követhető vele, hogy az aktuális havi költés hol tart az átlagoshoz képest.
„A pénzügyi tudatosság a meglévő jövedelmünk elosztásában, a nehézségek megelőzésében segít. Az OTP Bank új internet- és mobilbankjának Kiadásfigyelő funkciójával nyomon követhetik a felhasználók, mire és mennyit költöttek az adott hónapban” – mondta el Kuhárszki András, az OTP Bank digitális fejlesztésekért felelős területének vezetője. „Az alkalmazás ráadásul automatikusan bekategorizálja a költéseket, és különböző szempontok szerint – például számlák, rezsi, bevásárlás, közlekedés – a megfelelő költési kategóriába sorolja azokat, így elég csak ránézni a diagramra, hogy látható legyen, hogyan állnak a kiadások az adott hónapban” – tette hozzá.
A kiadások tervezése érdekében az emberek különböző pénzügyi módszereket használnak. A kutatásból kiderült, hogy 38 százalék bevásárlólistát készít, elkerülve ezzel az impulzusvásárlást. A válaszadók majdnem harmada pedig elkülöníti a létfontosságú kiadásaira szánt összeget (lakhatás, étkezés), és csak az azon felül megmaradt összeggel gazdálkodik.
A tudatosabb gazdálkodási törekvések és módszerek mindegyikének gyors, egyszerűen használható és kényelmes kiegészítője és támogatója lehet az OTP Bank új internet- és mobilbanki megoldása, amely a bank számos új fejlesztése közül az idei év egyik legjelentősebb innovációja.
A hitelintézet az új platformok használata során olyan, a személyes bankfióki kiszolgáláshoz hasonló, széleskörű funkcionalitást és digitális élményt nyújt ügyfeleinek, amelynek során úgy érezhetik, az egész bank ott van a kezük ügyében. Az új internet- és mobilbank használatához szükséges új Digitális Szolgáltatási Szerződés első lépésben minden meglévő, OTPdirekt szerződéssel rendelkező lakossági ügyfél számára érhető el. A lakossági OTPdirekt elektronikus szolgáltatást fokozatosan kiváltó Digitális Szolgáltatási Szerződés keretében számtalan új funkció könnyíti meg a bankolást a hitelintézet ügyfelei számára.
Az új internet- és mobilbank letölthető az App Store-ból és a Google Playből
További információ: https://www.otpbank.hu/portal/hu/IBMB
A tájékoztatás nem teljes körű, ezért további részletekről és feltételekről kérjük, tájékozódjon az OTP Bank fiókjaiban és honlapján (www.otpbank.hu) közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.
[1] A kutatás az OTP Bank megbízásából a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. – a Pulzus kutatási applikációjával készült 1000 fő részvételével. A 18 év feletti magyar alapsokaságot reprezentálja nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus szerint. Az adatfelvétel 2021.07.02. és 2021.07.08. között történt.