A Karib-tenger térségében és Floridában a nagy hajótársaságok kiszűrik és az óceánba eresztik az alacsony kéntartalmú üzemanyagok használata helyett a szennyezőanyagot a hajók kipufogógázából vízben lebegő szeméttelepeket hozva létre a kikötőkben. Bryan Comer, az ICCT tengerprogramjának vezetője, szerint a kialakult helyzet alapján nem magát a szennyezést próbálták szabályozni a 2020 januárjában életbe léptetett jogszabályokkal, hanem csak egyes szennyezőanyagok kibocsátását. -írja a pestisrácok.hu
A Nemzetközi Hajózási Szervezet (IMO) döntése értelmében a teherhajók és a kirándulóhajók 2020 januárja óta kénytelenek alacsonyabb szinten tartani a kipufogógázzal kibocsátott kén mennyiségét, a hajózási társaságok azonban ahelyett, hogy áttértek volna az alacsonyabb kéntartalmú üzemanyagok használatára, olcsóbb megoldásként beszerezték a kipufogógázból a ként kimosó berendezéseket. A hajózási társaságok visszaélnek azzal a technológiával, amely lehetővé teszi, hogy a hajók kipufogógázából kiszűrjék a ként és azt folyékony formában a tengerbe eresszék.
Az Ocean Conservancy környezetvédő szervezet felhívta a figyelmet, hogy az a szenny nem oszlik szét a világ óceánjain, hanem néhány olyan térségre összpontosul, ahol már eddig is aggasztó volt a tengeri élővilág állapota. A kutatók szerint a hajókra vonatkozó környezetvédelmi előírás fő kárvallottja Georgetown kikötője a Kajmán-szigeteken, ahol a mosóberendezések által a kikötőkbe kibocsátott összes szennyvíz 14,1 százaléka kerül a tengerbe, mind óceánjáró kirándulóhajókból. A harmadik és az ötödik legtöbb ilyen szennyvíz a Bahamákon lévő Freeportban és Nassauban kerül az óceánba, ezeket a grenadai St. George követi a hatodik helyen. Az amerikai kikötők közül a floridai Everglades (10.) és Miami (11.) a legszennyezettebb. Az International Council on Clean Transportation (ICCT) nonprofit kutatóhálózat egy új tanulmánya szerint a hajók évente 10 milliárd tonna kénnel szennyezett vizet bocsátanak a tengerbe a világon.