​A júliusi balatoni vendégforgalom meghaladja a COVID előtti számokat

Megosztás

A főszezonban eddig több mint 700 ezer vendége volt a Balatonnak, nekik köszönhetően június 1. és július közepe között 2,4 millió éjszakát regisztráltak a szálláshelyek, elérve ezzel a 2019-es év forgalmának 98,6%-át. A júliusi forgalom már most több mint 3%-kal a „bezzegév” felett alakult. Jó főszezoni hajrát ígér a foglalások alakulása is, a nyár hátralévő részére további 1,3 millió éjszakát regisztráltak már a szálláshelyek.

A júliusi kánikula napjaiban tömegek kerestek enyhülést vízpartjainkon, ami kedvezett a Balaton forgalmának is. Az idei nyáron is joggal mondhatjuk, hogy a Balaton a magyarok tengerpartja, hiszen a térségben a forgalom döntő többségét, 73%-át honfitársaink adták. Az országos trendeknek megfelelően nőtt a külföldi vendégéjszakák száma is. A Balaton külföldi vendégforgalma például 14%-kal múlta felül eddig a tavalyit.

Július közepéig a balatoni szálláshelyi bevételek közel 8%-kal haladták meg a tavaly ilyenkor mért értéket, megközelítve a 22 milliárd forintot. Ennek 11%-át Szép Kártyával fizették.

A tavalyi főszezonhoz képest Tihany több, mint háromszor akkora szálláshelyi vendégforgalmat realizált, és Tapolca is csaknem megtriplázta vendégéjszakáinak számát. A harmadik legnagyobb forgalomnövekedést pedig az idei Európa Kulturális Fővárosa cím birtoklója, Veszprém könyvelhette el, ahol másfélszeresére nőtt a vendégforgalom az előző évhez képest.

Látványos volt a Balaton térségében az egynapos látogatók számának növekedése is. Számuk július közepéig minden vármegyéből bővülést mutatott a mobilcella adatok alapján, és 34%-kal emelkedett 2022 azonos időszakához képest.

A meleg felforrósította a foglalási kedvet is: a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban július hátralévő napjaira és augusztusra már mintegy 1,3 millió vendégéjszaka-foglalás érkezett eddig a Balaton térség szálláshelyeire, 70%-a magyaroktól. A legtöbb foglalást Siófok, Balatonfüred, Hévíz, Zalakaros és Zamárdi szálláshelyein regisztrálták a nyár végéig.

További információ:

A Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

További információ: igyutazunk.hu

Aktuális

Mutatjuk a MICHELIN Guide ajánlást kapott hoteleket!

Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró...

Egyre többen kempingeznek hazánkban

Idén első alkalommal hirdette meg az ENSZ turisztikai szervezete...

Az amerikai magyar „nyomokat” mutatja be az új közösségi applikáció

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz...

Autó Caro: 25 éve a csúcson a koreai autók javításában

Magyarországon az Autó Caro Kft. 25 éves tapasztalattal biztosítja...